Regulamin i polityka prywatności

REGULAMIN PLATFORMY B2B.PAPILART.PL

Ważny od 05.03.2024 r. Warunki korzystania z serwisu
DEFINICJE
1. Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która dokonuje zamówienia w ramach Sklepu.
2. Sprzedawca – PapilArt Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa z siedzibą pod adresem 05 – 092 Łomianki, ul. Kolejowa 307, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000563170, numer NIP:525-23-17-880, REGON: 015898038.
3. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia umowy sprzedaży, określające w szczególności rodzaj i liczbę towaru, sposób dostawy i sposób płatności, miejsce wydania towaru, dane Klienta.
4. Sklep internetowy (Sklep) – serwis internetowy prowadzony przez Sprzedawcę, dostępny pod adresem http://papilart.pl/b2b/ za pośrednictwem którego Klient może składać Zamówienia.
5. Użytkownik końcowy - podmiot nabywający produkty jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych, opakowania jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych lub napoje lub żywność w opakowaniach jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych w celu ich wykorzystania na potrzeby własne, bez dalszej odsprzedaży.

INFORMACJE OGÓLNE
6. Właścicielem sklepu internetowego pod adresem www.papilart.pl/b2b jest:
PapilArt Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k.
ul. Kolejowa 305
05 – 092 Łomianki
NIP: 5252317880
7. Niniejszy regulamin określa zasady realizowania zamówień poprzez Sklep.
8. Złożenie zamówienia w sklepie internetowym jest tożsame z akceptacją przez Klienta zasad sprzedaży wynikających z niniejszego regulaminu.
9. Sklep internetowy zajmuje się sprzedażą produktów będących w jego ofercie oraz udzielaniem informacji o produktach.
10. Zamówienia w sklepie internetowym www.papilart.pl/B2B można realizować poprzez sklep internetowy oraz e-mail: [email protected]
11. Zamówienia w Sklepie można składać poprzez zarejestrowanie się przy użyciu formularza rejestracyjnego. Bez rejestracji Klient nie ma dostępu do cennika. Sprzedawca zastrzega sobie prawo nieudostępniania cennika hurtowego bez podania przyczyny.
12. Zamówienia w Sklepie można składać tylko poprzez wcześniejszą rejestrację. Rejestracja umożliwia utworzenie konta w sklepie internetowym, za pomocą którego można każdorazowo po zalogowaniu się dokonywać zakupów i sprawdzać informacje o statusie realizacji zamówienia.
13. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do błędów w opisie, jak i zdjęciach produktów.

REALIZACJA ZAMÓWIEŃ
14. Zamówienia można składać 24 godziny na dobę przez cały rok. Ich realizacja odbywa się od poniedziałku do piątku w godzinach 08:00 – 16:00. Zamówienia nie są realizowane w soboty, niedziele oraz dni świąteczne i wolne od pracy. Sklep internetowy zastrzega sobie możliwość wyznaczenia innych dni, w które zamówienia nie będą realizowane, po uprzednim powiadomieniu na stronie internetowej sklepu.
15. Przy składaniu zamówienia należy podać adres e-mail lub telefon kontaktowy. Dane te są niezbędne do poinformowania Klienta o przyjęciu zamówienia i statusie jego realizacji.
16. Złożenie zamówienia na dany produkt nie daje gwarancji jego dostępności w magazynie. W przypadku braku danego produktu lub jego wystarczającej ilości Klient zostanie o tym poinformowany. W tym przypadku Klient ma prawo zrezygnować z zamówienia lub wyrazić zgodę na realizację zamówienia na pozostałe dostępne produkty.
17. Po zatwierdzeniu zamówienia przez Klienta produkty z koszyka są usuwane. Informacje o zamówieniu można od tej chwili uzyskać w zakładce Moje konto (dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników).
18. Do każdej transakcji zostanie wystawiony dokument potwierdzający zawarcie umowy kupna-sprzedaży w postaci faktury VAT lub paragonu. Paragon potwierdzający zawarcie umowy kupna-sprzedaży zostanie wysłany Klientowi w wersji elektronicznej na adres e-mail Klienta wskazany w procesie składania zamówienia w sklepie www.papilart.pl niezwłocznie po wysłaniu wiadomości e-mail z potwierdzeniem wysłania towaru. Faktura VAT jest każdorazowo dołączana do przesyłki i/lub dostarczona pod wskazany przez Klienta adres e-mail (na życzenie Klienta).
19. Zamówienia potwierdzone, ale nieopłacone zostaną anulowane po 7 dniach od ich złożenia, bez uprzedniego powiadomienia.
20. Zamówienia złożone nieprawidłowo, wzbudzające wątpliwości osoby przyjmującej oraz składane przez Klientów, którzy nie przestrzegają zasad niniejszego regulaminu nie będą rozpatrywane.
21. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odstąpienia od zawartej umowy sprzedaży nie później niż w dniu poprzedzającym dzień realizacji zamówienia. O fakcie odstąpienia od umowy Klient zostanie powiadomiony pocztą elektroniczną lub telefonicznie.

ZAKUPY
22. Wszelkie informacje o produktach umieszczone są na stronie www.papilart.pl, w szczególności opisy, parametry techniczne oraz cena. Cena podana jest w złotych polskich w kwotach netto raz brutto..
23. Złożenie zamówienia i jego akceptacja odbywa się w kilku etapach. W każdym etapie Klient informowany jest o kolejnym kroku postępowania.
24. Składając zamówienie oraz akceptując regulamin Klient wyraża zgodę na przesłanie faktury VAT drogą elektroniczną. 25. W celu dokonania zakupu należy umieścić produkty z oferty sklepu internetowego w koszyku za pomocą przycisku „do koszyka”, znajdującego się przy prezentacji każdego produktu.
26. Produkty dodane do koszyka pozostają w nim do momentu ich usunięcia przez Klienta lub potwierdzenia zamówienia. Produkty umieszczone w koszyku pozostają w nim także po wylogowaniu i ponownym zalogowaniu.
27. Do każdego zamówienia Klient może dopisać uwagi, co do realizacji zamówienia. Sprzedawca nie bierze odpowiedzialności za błędy zapisane przez Klienta w uwagach.
28. Od 1 stycznia 2024 r. weszły w życie przepisy dotyczące pobierania opłaty konsumenckiej od Użytkownika Końcowego nabywającego produkty wskazane w załączniku 6 ustawy z 14 kwietnia 2023 r. o zmianie ustawy o opłacie produktowej, obejmujące opakowania jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych.
Platforma b2b.papilart.pl nie jest przeznaczona dla Użytkowników Końcowych. Kupując produkty na platformie b2b.papilart.pl Klient oświadcza, że nie jest użytkownikiem końcowym, a wszystkie produkty przeznaczone będą do dalszej odsprzedaży.

PŁATNOŚCI
29. Ceny produktów na stronie platformy b2b.papilart.pl podane są w kwotach netto oraz brutto. Ceny wyrażone w złotych polskich, nie uwzględniają kosztów dostawy oraz ewentualnych dodatkowych kosztów za wybraną formę płatności.
30. Do każdej kwoty zamówienia doliczany jest koszt wysyłki, inny w zależności od rodzaju dostawy wybranego przez Klienta.
31. Wyjątkiem do punkty 29 jest zamówienie powyżej kwoty 700,00 zł netto. Powyżej tej kwoty zamówienia koszt wysyłki opłacony jest przez Sprzedawcę.
32. Możliwe formy płatności:
- przelew na konto (przedpłata) – wpłaty należy dokonywać na numer konta podany na zamówieniu. Numer widoczny jest po złożeniu zamówienia. - płatność za pobraniem – wpłaty należy dokonywać gotówką kurierowi, który dostarczył zamówiony towar.
- Płatności BLIK, karta płatnicza, przelew elektroniczny poprzez zewnętrzny system płatności imoje, obsługiwany przez firmę ING Bank Śląski S.A. z siedzibą w Katowicach
- płatność elektroniczna za pomocą Przelewy24
- płatność z odroczonym terminem płatności - dotyczy Klientów, którzy w uzgodnieniu ze sprzedawcą zakwalifikowani są do zakupów z taką formą płatności.
33. Płatności przelewowe należy dokonywać na konto prowadzone przez ING Bank Śląski o numerze:
04 1050 1025 1000 0090 3214 6384
34. W tytule przelewu należy podać numer zamówienia. W przypadku trudności z ustaleniem numeru zamówienia opłaconego przelewem, zamówienie nie będzie zrealizowane, a pieniądze zostaną zwrócone na konto, z którego zostały wysłane.

DOSTAWA
35. Zamówienia wysyłkowe będą dostarczane pod adres wskazany przez Klienta podczas składania zamówienia. Sprzedawca nie bierze odpowiedzialności za błędne dane wysyłkowe wpisane przez Klienta.
36. Wysyłka zamówień odbywa się w ciągu 1-3 dni roboczych od momentu złożenia zamówienia w przypadku przesyłek pobraniowych lub po odnotowaniu wpłaty na konto w przypadku przedpłaty. Zwyczajowo dzieje się to w ciągu 24 h od złożenia zamówienia, jednak w okresach wzmożonej sprzedaży (Boże Narodzenie, Wielkanoc, okres komunijny) czas ten może ulec wydłużeniu - wysyłka minimum po 48 h od momentu złożenia zamówienia. W wyjątkowych wypadkach, np. w przypadku braku towaru w magazynie wysyłka może ulec wydłużeniu - jest to każdorazowo konsultowane z Klientem.
37. Czas realizacji nie obejmuje czasu dostawy przez doręczyciela.
38. Odbiór osobisty możliwy jest dopiero po otrzymaniu informacji od Sprzedawcy o przygotowaniu zamówienia do odbioru.
39. Opłaty za dostawę produktów każdorazowo określone są w trakcie procesu składania zamówienia przez Klienta i wynoszą:
Odbiór osobisty - 0,00 zł Wysyłka kurierem - przedpłata przelewem – 20,00 zł netto
Wysyłka kurierem - płatność PRZELEWY24 – 20,00 zł netto
Wysyłka kurierem - płatność za pobraniem - 25,00 zł netto
Opłaty za dostawę poza granicę Polski będą ustalane indywidualnie po kontakcie ze Sprzedawcą.
40. W przypadku nieobecności Klienta pod wskazanym adresem dostawy i podjęcia przez firmę kurierską dwóch nieskutecznych prób doręczenia, zamówienie nie zostanie zrealizowane, a Klient zostanie obciążony kosztami transportu niezrealizowanego zamówienia.

REKLAMACJE I ZWROTY
41. Kupujący ma prawo do pisemnego odstąpienia od zawieranej umowy bez podania przyczyny w terminie czternastu dni, od daty zawarcia umowy na podstawie ustawy z dnia 30 maja 2014 r. (Dz.U. 2014 r. poz. 827 ze zm.) W przypadku pisemnego odstąpienia od umowy Klient zobowiązany jest do zwrotu towaru w terminie czternastu dni. Uprawnienie, o którym mowa powyżej dotyczy również osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
42. Zwrot płatności nastąpi przy użyciu tego samego sposobu zapłaty, jaki został przez Klienta wybrany w pierwotnej transakcji, chyba, że Klient wyraźnie zgodzi się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
43. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem zapłaty otrzymanej od Klienta do chwili otrzymania i sprawdzenia zwracanego towaru.
44. Informacje o zwrotach i reklamacjach przyjmowane są wyłącznie pisemnie na adres mailowy: [email protected] lub [email protected]
45. Przyjmowane są wyłącznie zwroty towaru w nienaruszonym opakowaniu wraz z kopią dowodu zakupu. Adres właściwy do zwrotu towaru podawany jest po uprzednim uzgodnieniu z Klientem warunków zwrotu.
46. Rozpatrzenie reklamacji następuje w ciągu 14 dni roboczych od daty jej złożenia.
47. Reklamacje dotyczące uszkodzeń produktów powstałych podczas transportu będą rozpatrywane pod warunkiem spisania protokołu reklamacyjnego w obecności osoby doręczającej przesyłkę z firmy kurierskiej.
48. Koszty odesłania towaru oraz dostawy nie podlegają zwrotowi.
49. W razie niezgodności dostarczonej przesyłki ze złożonym zamówieniem Klient powinien odmówić przyjęcia przesyłki i niezwłocznie powiadomić o tym Sprzedawcę. Przyjęcie przesyłki przez Klienta, potwierdzone jego podpisem na liście przewozowym, traktowane będzie, jako potwierdzenie jej zgodności z zamówieniem.
50. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem konsumenta, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę (rękojmia).
Uprawnienie, o którym mowa powyżej dotyczy również osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
51. Sprzedawca jest administratorem danych osobowych, z którym Klient może skontaktować się w sprawie przetwarzania jego danych osobowych za pomocą e-maila [email protected] lub telefonu: 22 751 76 91 lub drogą pocztową na adres: ul. Kolejowa 305, 05-092 Łomianki.
52. Sprzedający dokłada należytej staranności w celu zapewnienia należytej ochrony danych osobowych, w szczególności stosuje środki organizacyjne i prawne wymagane przez Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych), (dalej „RODO”).
53. Klient podaje Sprzedawcy następujące dane osobowe:
a) jeżeli Klient wybiera opcję złożenia zamówienia z dokonaniem rejestracji: (i) dane identyfikujące Klienta, w tym imię i nazwisko, (ii) adres, na który mają być dostarczane zamówienia lub wystawiane rachunki, (iii) adres e-mail (iv) numer telefonu, (v) dane logowania do konta, w tym nazwa użytkownika i hasło;
b) jeżeli Klient wybiera opcję złożenia zamówienia bez dokonania rejestracji: (i) dane identyfikujące Klienta, w tym imię i nazwisko, (ii) adres, na który mają być dostarczane zamówienia lub wystawiane rachunki, (iii) adres e-mail (iv) numer telefonu.
54. Podanie powyższych danych jest dobrowolne, jest jednak warunkiem zawarcia umowy i jest niezbędne do realizacji zamówienia przez Sprzedającego. W przypadku nie podania ww. danych osobowych przez Klienta, Sprzedający nie jest zobowiązany do realizacji zamówienia. Dane osobowe podane przez Klienta będą przetwarzane przez Sprzedającego w następujących celach:
a) w celu realizacji zamówienia, w tym wysyłki zamówienia na adres podany przez klienta (art. 6 ust. 1 lit. b) RODO ); b) w celach analitycznych, np. w celu dostosowania serwisu do potrzeb użytkowników na podstawie zgłaszanych uwag i zainteresowania użytkowników, co stanowi prawnie usprawiedliwiony interes Sprzedającego (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO);
c) w celach archiwalnych (dowodowych) dla zabezpieczenia informacji na wypadek prawnej potrzeby wykazania faktów, co stanowi prawnie usprawiedliwiony interes Sprzedającego (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO);
d) w celu ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniem, co stanowi prawnie usprawiedliwiony interes Sprzedającego (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO);
e) w celu realizacji obowiązków prawnych związanych z przechowywaniem danych podatkowych (art. 6 ust. 1 lit. c) RODO).
g) w celu marketingu bezpośredniego własnych produktów i usług, co stanowi prawnie usprawiedliwiony interes Sprzedającego (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO);
55. Dane osobowe Klienta mogą być przekazywane podwykonawcom, czyli podmiotom, z których Sprzedający korzysta przy przetwarzaniu danych osobowych, w tym firmie kurierskiej realizującej na zlecenie Sprzedającego przesyłkę zamówienia, z zachowaniem wszelkich gwarancji zapewniających bezpieczeństwo przekazywanych danych osobowych.
56. Dane osobowe będę przetwarzane przez Sprzedawcę przez następujący okres:
a) przez czas niezbędny do realizacji zamówienia oraz dokonania rozliczeń i rozpatrzenia ewentualnej reklamacji po jego realizacji;
b) w przypadku danych potrzebnych do realizacji obowiązków prawnych związanych z przechowywaniem danych podatkowych (np. podanych w fakturze), dane będą przetwarzane przez czas, w którym przepisy prawa nakazują przechowywać te dane;
c) w przypadku zaległości w zapłacie ceny zamówienia – przez czas trwania postępowań związanych z dochodzeniem należności;
d) podstawowe dane kontaktowe są przechowywane przez Sprzedającego dla potrzeb marketingu bezpośredniego do czasu wniesienia sprzeciwu wobec takiego przetwarzania lub cofnięcia zgody, jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody;
e) w przypadku rejestracji konta – do czasu likwidacji konta przez Klienta.
57. Klientowi przysługują następujące uprawnienia związane z przetwarzaniem danych przez Sprzedającego: (i) prawo dostępu do danych (ii) sprostowania danych, gdy są one nieprawidłowe, (iii) żądania usunięcia danych, (iv) żądania ograniczenia przetwarzania danych, (v) prawo do przenoszenia danych, (vi) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych (v) wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych wobec przetwarzania przez Sprzedającego danych osobowych niezgodnie z obowiązującym prawem.
58. Sprzedający nie podejmuje zautomatyzowanych decyzji, w tym nie dokonuje profilowania.
59. Sprzedający nie przekazuje danych poza terytorium Polski.

NEWSLETTER
60. Papilart Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa z siedzibą w Łomiankach (05-092), przy ul. Kolejowej 305, e-mail [email protected] („Spółka”), jako administrator danych osobowych, informuje, że w przypadku zapisania się do newslettera podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest dobrowolne, jednak jest ono niezbędne do wysyłania zamówionego newsletter-a.
61. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych, tj. adresu e-mail– jest Pana/Pani zgoda, która może zostać w każdym czasie wycofana, m.in. kontaktując się pod wskazanym powyżej adresem e-mail. Cofnięcie zgody nie będzie miało wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
62. Pana/Pani dane będą przetwarzane wyłącznie w celu wysyłania newsletter-a do czasu cofnięcia zgody.
63. Jest Pan/Pani uprawniony/a do żądania dostępu do danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przeniesienia danych oraz do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania. Może Pan/Pani także wnieść skargę do organu nadzorczego wobec przetwarzania danych osobowych przez Spółkę, tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

POSTANOWIENIA KOŃCOWE
64. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego, przepisy Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
65. Wszystkie zdjęcia i treści umieszczone na sklepie www.papilart.pl/b2b są własnością Sprzedawcy. Kopiowanie ich bez zgody jest zabronione. Sprzedawca zastrzega sobie prawo dokonywania zmian w prezentowanej ofercie w dowolnym momencie.
66. Sprzedawca może pozbawić Klienta prawa do korzystania ze Sklepu, jak również może ograniczyć jego dostęp do części lub całości zasobów Sklepu, ze skutkiem natychmiastowym, w przypadku naruszenia przez Klienta regulaminu, oraz w przypadkach gdy:
a) Klient podał w trakcie rejestracji w Sklepie dane niezgodne z prawdą, niedokładne lub nieaktualne, wprowadzające w błąd lub naruszające prawa osób trzecich,
b) Klient dopuścił się za pośrednictwem Sklepu naruszenia dóbr osobistych osób trzecich, w szczególności dóbr osobistych innych Klientów Sklepu,
c) Klient dopuści się innych zachowań, które zostaną uznane przez Sprzedawcę za zachowania niezgodne z obowiązującymi przepisami prawa lub ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet lub godzące w dobre imię Sprzedawcy.
67. Promocje i rabaty w Sklepie nie łączą się, chyba że postanowienia danej promocji wyraźnie stanowią inaczej. Jednorazowy kod rabatowy za zapisanie się na newsletter obowiązuje wyłącznie w sklepie detalicznym "Dla Domu" (B2C).
68. Sklep posługuje się również plikami cookies (ciasteczka). Pliki te są zapisywane na komputerze Klienta przez serwer i dostarczają danych statystycznych o aktywności Klienta, w celu dobrania oferty do jego indywidualnych potrzeb i gustów. Klient w każdej chwili może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania cookies, choć musi mieć świadomość, że w niektórych przypadkach odłączenie tych plików może wpłynąć na utrudnienia w korzystaniu z oferty Sklepu.